torsdag 13 november 2014

Någon typ av oskuld är nu tagen

Jag har i vanlig ordning inte hängt på Victoria's Secrets dofttrend som länge härjat som någon form av bacill bland alla skönhetsjunkies. 
Min motvilja har mestadels berott på att jag helt enkelt inte förstår storheten med Victoria's Secret emperiet. Jag har snarare tyckt (och tycker fortfarande!) att det är ganska smaklöst med deras underklädesshower och ständiga exponeringar av überretucherade kvinnokroppar. Det är i ärlighetens namn ganska äcklande. 
Anyhow, jag råkar dock vardagligen vara omgiven av ett gäng av VS dofter då de säljs på jobbet. Oundvikligen har det sniffats en del i parfymskåpet vid kassan och jag som älskar fruktiga och söta dofter fann ganska snabbt ett antal favoriter. 
Så jag blev svag och gav efter för habegäret och risken är överhängande att fler väldoftande läckerbitar får flytta in hos mig... 
Jag gissar att detta kvalar in som ett guilty pleasure för min del då det fått mig att sponsra ett företag som går emot mina värderingar. Hmm, jag antar att jag är mänsklig trots allt *gasp*!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar